
OPLEIDINGEN & TRAININGEN
Wij hechten aan tevreden relaties en we werken daarom steeds aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Waar gewerkt wordt, kunnen echter fouten worden gemaakt en kunnen misverstanden ontstaan. Indien u ontevreden bent over een van onze docenten, over onze dienstverlening of wat voor aspect van onze organisatie dan ook, dan nodigen we u uit om ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Uw opmerkingen nemen wij zeer serieus en waar wenselijk zoeken we met u naar een passende oplossing.
Formele schriftelijke klachtenprocedure
Klachten kunt u formeel schriftelijk indienen. U kunt uw schriftelijke klacht verzenden per post of per e-mail welkom@gentleminds.nl ter attentie van Maryvonne Verkerke aan Gentleminds, Instituut voor Compassie.
Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: het Instituut zal uw klacht binnen 14 dagen behandelen en met u en eventuele andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het niet om binnen deze periode inhoudelijk te reageren, dan zal het Instituut in ieder geval binnen 14 dagen de ontvangst van uw klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal het Instituut ook contact met u opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kunt u om een nadere toelichting of verdere informatie worden gevraagd. Doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen vier weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.
Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering zullen alle aspecten van de afhandeling van uw klacht worden vastgelegd. Het Instituut gaat zorgvuldig en vertrouwelijk, en in overeenstemming met de privacywetgeving (AVG) om met uw persoonsgegevens en informatie die in het kader van de klachtafhandeling wordt ontvangen. Mocht een klacht niet in der minne kunnen worden afgehandeld dan kan in overleg worden besloten om een bindend advies te vragen van een onafhankelijke en onpartijdige jurist, te weten mr. M. Elissen. Een uitspraak van mr Elissen is bindend voor Gentleminds. Eventuele consequenties worden door Gentleminds binnen 14 dagen afgehandeld.
Bewaartermijn
De bewaartermijn met betrekking tot documentatie over ingediende klachten bedraagt 1 jaar.
Tot slot
Indien u een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en onze uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te minimaliseren.